Friday, November 1, 2013

(:)raipeõgimiest ja sõnnikumardikatest ajaloos nagu ka kultuuris
 
1.    puhkan ei analüüsi, analüüs on töö
2.    luule ei ole midagi erakordset
3.    luule on samasugune inimvaimu saavutus nagu kõik teised
4.    ja need teised saavutused aitavad meil mõista suure luule sügavamat olemust
5.    ajaloost teame lõputult näiteid, kus tehnoloogiline geniaalsus hävitab küündimatud ühiskonnad, tehnoloogiad, kultuurid
6.    ma ei hakka siis jahuma sellest, kuidas elekter lõpetas haisvate petrooleumilampide eksistentsi või kuidas raudtee tegi ärtust ära karvastele postihobustele, te teate seda kõik aga see ei ütle teile midagi
7.    ma toon palju emotsionaalsema näite hiinast, 200 aastat enne kristust võttis esimene suur hiina keiser kasutusele ambude seeriatootmise - vibupüssid, lasevad nooli, sellised asjad on ammud - seda on sageli vaja selgitada, need olid eriti hea konstruktsiooniga relvad, tugeva löögijõuga, euroopa analoogidest 5 korda üle, kiirest parandatavad, odavalt toodetavad, hiinlaste kolmemeheline ammutiim töötas nagu õlitaud masinavärk, keiser vallutas kõik päikese all ja pani aluse impeeriumile, sealhulgas sinu odavatele hiina trussikutele
8.    kuidas ta seda tegi? tehnikaga, tõhusa tehnikaga
9.    ford oli pärast muidugi suur leidur ja ilmaime, eks ole ja jälle lõi masstootmine nurga puhtaks, kogu progressiivne inimkond aga ei õppinud 2000 aastaga hiina targalt keisrilt mitte midagi, eriti kõrge IQga hiinlased sealhulgas
10.  ära sina ka kunagi midagi õpi
11.  tore on olla see, kellest tehnikaga üle sõidetakse, tomat kiirteel, plurts
12.  luules on sama asi, kellel on tehnika, see tuulutab pooletoobiseid nagu rasedaid kääbuspuudleid, karvatuustid kleepuvad bussipeatuse prügiurnile
13.  klassika on tehnika
14.  ja nii nagu hiinas, unustatakse ka luules tehnilised teadmised kiiresti ja põhjalikult, tulemus on mõistagi mandumine ja häving aga see sobib teile
15.  ma ei räägi emotsionaalsest intelligentsusest, sellist asja ei ole, on ainult emotsionaalne debiilsus
16.  hiina keiser ei lähtunud oma emotsioonidest, ta ei öelnud kunagi, et sõja võidavad kõik ning kaotajad ja võitjad on võrdsed või et kaotada on ka lahe, eks ole, kaotused aitavad sul lõõgastuda ja erutuda aga hiina keiser oli puhas pragmaatik, tark inimene, ent lõpetame tehnilise jutu, ajalugu paneb pea valutama, ajab jooma
17.  sa ei tohi hiina luulet lugeda, ma keelasin selle ära
18.  tangi dünastia poeesia pole sinu jaoks
19.  ma ei anna enam kunagi lugemissoovitusi
20.  milleks teile funktsionalism, milleks teile tõde, milleks teile elu
21.  milleks teadmised, räägi või ära räägi, tulemus on sama

22.  sulle on luule kevadtuule leebe sosin saba all, sealt see tuleb, sinu koht ei ole peolaua ääres, millel serveeritakse inimmõstuse ülbemaid saavutusi, muidugi on kõik võrdsed ja just seepärast näksid sa raibet ja manustad väljaheidet

No comments:

Post a Comment